Trpíte bolesťou krčnej chrbtice, hlavy či stuhnutím šije a migrénou? Existuje aj iné riešenie ako tabletky! Sústreďte sa na príčinu, nie na následky.

Napadlo Vám niekedy, že vankúš je rovnako dôležitý ako celý matrac? Vytvára totiž oporu pre jeden z najdôležitejších orgánov tela – hlavu a krčnú chrbticu. Mozog tvorí približne 2% hmotnosti tela a pre svoju činnosť spotrebuje 1/5 energie, ktorú človek počas dňa prijíme. Zároveň potrebuje aj adekvátny odpočinok. Nesprávny vankúš môže prispieť k bolestiam hlavy, krčnej chrbtice, ramien a celkovému pocitu nepohodlia. Môže zhoršiť problémy s dýchaním či chrápaním, neustálym otáčaním a prehadzovaním sa. To podľa odborníkov vedie k zhoršeniu kvality spánku až o 45%.
Preto prinášame pár typov ako sa na trhu vankúšov zorientovať:

mozog Sleep4U

Základné kritériá

Úlohou vankúša je udržať krčnú chrbticu v prirodzenej polohe a optimálne je, ak na Vás vyvíja čo najmenší protitlak. Uvedomte si teda, v akej polohe najčastejšie spíte. Vhodný rozmer zasahuje iba po ramená. Životnosť štandardne je okolo 2 rokov. Hyperpriedušné, nepremokavé vankúšové chrániče chránia pred baktériami a agresívnym potom a tým pridávajú na životnosti. Zároveň si zjednodušujete údržbu a zachovávate hygienu!

Klasický alebo anatomicky tvarovaný?

Ako sa správne rozhodnúť? Stabilizovaná poloha, spánok s rukou pod hlavou alebo v rôznych iných neštandardných polohách – toto Vám pomôže vyriešiť klasický tvar vankúša. Pokiaľ však riešite problémy s krčnou chrbticou, či spíte striktne v klasických polohách, siahnite radšej po ergonomických tvaroch.

  • Na chrbte – táto poloha vyžaduje stredne vysoký alebo nižší vankúš. Chrbtica musí zostať počas spánku v zaoblenej polohe, hlava nesmie byť tlačená ani príliš dopredu ani sa zakláňať.

Sleep4U spánok na boku

  • Na boku – vankúš má za úlohu vypniť medzeru medzi hlavou a vonkajšou stranou ramena. Voľte preto radšej vyšší vankúš.

Sleep4U spánok na boku

  • Na bruchu – váha chrbtice zaťažuje v tejto polohe dýchacie cesty a srdce, u jemného pohlavia ešte prichádza do hry tlak na prsníky. Preto dbajte, aby bol vankúš nízky, mäkký a prispôsobivý – uľaví tak tlaku.

Sleep4U spánok na bruchu

  • Kombinácia polôh – pokiaľ meníte polohy, siahnite po klasickom tvare. Najčastejší je rozmer 70×50 cm.

paperovy vankus Sleep4U

Na obsahu záleží!

Vankúše sú plnené rôznymi materiálmi a od toho sa odvíja, akú podporu Vaša hlava dostane.

  • Pamäťová pena – tento materiál vyvinuli vedci z NASA, aby zmiernili tlak astronautov pri letoch do vesmíru. Anatomické vankúše sú vyrobené z jedného kusu peny, klasické z malých natrhaných kúskov. Jedná sa o mäkký, veľmi prispôsobivý a teplý materiál.pamatova pena Sleep4U
  • Perie – prírodný, jemný a nadýchaný materiál! Má výborné hydroskopické vlastnosti, čiže odvádza perfektne vlhkosť od hlavy (ktorá sa počas spánku najviac potí). V ponuke je kačacie a husacie perie. Naviac sú na trhu dostupné prateľné varianty.

perie Sleep4U

  • Gel – kvalitný gel napomáha účinne rozptýliť uvoľnené teplo a zároveň perfektne rozkladá váhu. Na dotyk sa jedná o veľmi príjemný a zaujímavý materiál.

 Technogel Sleep4U

  • Mikrovlákna – viskózové vlákna sú výbornou náhradou za perie. Okopírujú hlavu a dodajú jemnosti a nadýchanosti. Do kvalitných vankúšov sa kombinujú polyesterové vlákna a napr. polyuretánové guličky, ktoré zabraňujú zhlukovaniu.

Na trhu nájdete širokú škálu vankúšov. Ako si ale naozaj správne vybrať? My si Vás vypočujeme a diagnostikujeme problém. Spoločne tak nájdeme ten najlepší vankúš pre Vás. Radi Vám poradíme v špecializovanom interiérovom štúdiu Sleep4U na Galvaniho 15.

vankuse Sleep4U

Tešíme sa na Vašu návštevu!

Team Sleep4U, 11.9.2107

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save